0 tanker om “Images tagged "patrulje-11"

  1. Kløverstua ligger i Dalborgvegen 314 på Gjøvik.
    32V 0592180 6737623 (UTM WGS84)

  2. Hei alle gruppeledere!
     
    Her kommer en siste info ang. kretsens dag. Det er viktig at dere sprer dette til deres enhetsledere.
     
    Praktisk informasjon:
    * Mjølner har fått en avtale med Polarbrød. Dette vil si at det blir ordnet polarbrød til alle brødmåltidene, altså en liten endring fra sist informasjon 🙂 Det vil bli informert under åpningen hvordan fordelingen av polarbrød vil foregå. Ønskes det annen brødmat enn polarbrød, må patruljene selv ordne dette.
     
    * Alle skal ha med eget bestikk, kopp og tallerken til kretsens dag. Dette gjelder også lederne/rovere som skal spise i lederkroa. Det vil være hensiktsmessig, og lurt, å ha med egen bestikkpose 🙂 [http://www.speiderbasen.no/vis/?id=1292]
     
    * Ettersom Skogmuseet er et åpent friluftsmuseum, har vi ordnet avtale om at SPEIDERSKJERF er gyldig billett inn på museets områder. Det vil da si at speiderskjerf alltid skal bæres synlig, uansett om det er konkurransetid eller ikke.
     
    * Det har kommet informasjon fra de som har ansvaret for praktisk oppgave om at følgende utstyr skal medbringes:
    – sytrå i div farger
    – synåler
    – stoppenåler
    – saks
    – målebånd
     
    * Informasjon om patruljene som er påmeldt
    – patruljestørrelse fra 3-7 speidere
    – 17 patruljer/74 speidere påmeldt (tropp)
    – 9 patruljer/42 småspeidere påmeldt (flokk)
    – 7 grupper er representert
     
    Hvis det er noen med matallergier som ikke er blitt opplyst om, må dere vennligst si ifra snarest.
     
    Vi sees på Skogmuseet om en snau uke!
     
    mvsph
     
    Dag Ivar Mortensen
    Gruppeleder Mjølner speidergruppe

  3. God kveld gruppeledere.
     
    Når det gjelder tilgang til vann under årets kretsbannerkonkurranse, så vil det ikke bli en åpen vannpost for patruljene. Vi ber derfor om at alle patruljer har med en egen vanndunk for eget bruk på patruljeområdet.
     
    mvh
     
    Dag Ivar Mortensen
    Gruppeleder Mjølner speidergruppe

  4. Kretsens dag er avsluttet, og vinnere er kåret.
    Gratulerer masse til 1. Løten og Mjølner 🙂

    Etter samtale med gruppeleder i Mjølner speidergruppe, Dag Ivar, så har jeg som kretsleder kommet frem til at vi hadde budsjettert kretsens dag litt for høyt.
    Dette gjør at deltageravgift blir som følger:
    -speidere kr 250,-
    -ledere/rovere kr 150,-
    -småspeidere kr 50,-

    Giro/faktura vil bli utsendt til den enkelte gruppe sammen med deltagermerker og diplom.

    Med vennlig speiderhilsen

    Roy Arild
    Hedmark krets av Norges speiderforbund

  5. Hei

    Husk påmelding til småspeiderleiren innen 24/5-2013.  Er det noen med matallergier er det fint om dere tar med det i påmeldingen.
     
    Her er forslag til pakkeliste.

    PAKNINGSPLAN
    Pakk sekken din selv slik at du vet du har med deg det du behøver, du kan selvfølgelig få hjelp av mor eller far.

    HUSK Å MERKE UTSTYRET DITT.

    Dette har du med/på deg:

    ·       sovepose
    ·       underlag
    ·       klær slik at du kan være ute
    ·       skift fra innerst til ytterst
    ·       tjukk genser
    ·       regnklær og støvler
    ·       joggesko
    ·       toalettsaker
    ·       kopp
    ·       tallerken
    ·       bestikk
    ·       lommelykt/hodelykt
    ·       kniv 
    ·       sitteplate
    ·       skjerf og knut (har vi på oss)
    ·       liten tursekk
    ·       drikkeflaske
    ·       badetøy
    ·       solkrem
    ·       myggmiddel 

    De som har tar med/på:
    ·       Speiderskjorte

    Hilsen
    Erland
    1. Løten

  6. I NSFs lover står blant annet dette i §2-3-4:
    «innsendte saker som kretsstyret, grupper eller kretstingets medlemmer fremmer for kretsting. Hvis ikke kretstinget har fastsatt noe annet skal saker som skal behandles av kretstinget være sendt kretsstyret senest en måned før møte i kretstinget.»

    Så hvis noen har noen saker så send de til kretsleder@hedmarkkrets.no innen 11. januar 2014.

    Med vennlig speiderhilsen
    Roy Arild
    Kretsleder

  7. Pr nå har det kommet inn følgende forslag til valgkomiteen, alle de foreslåtte er forespurte:

    -visekretsleder for 2 år: Veronica Westli (1. Løten) og Arild Brynhildsvold (Røros)
    -styremedlem for 2 år: Veronica Westli (1. Løten), Arild Brynhildsvold (Røros) og Rune Hoel (2. Romedal)

    Kom gjerne med flere innspill/forslag til valgkomiteen.

    Med vennlig speiderhilsen
    Roy Arild
    Kretsleder

  8. Påmeldingen til Peffkurs1 i Mjøsklubben er nå åpnet i medlemssystemet.
    Troppsleder eller annen med tilgang i medlemssystemet melder på deltakere innen mandag 10. mars (kveld)
    Gruppa får regning , det er ikke anledning til å betale på kurset.

    Peff 1 følges opp av Peff 2 til høsten. Til høsten vil det også arrangeres et nytt Peff1. Vi anbefaler speidere som ikke er peffer eller assser nå om å ta kurset til høsten.

    Vel møtt til kurs!

    Speiderhilsen fra
    Tore Arnesen
    Kursleder PEFF1
    Mjøsklubben
    (48 14 16 70)

  9. Veronica har trekt seg fra kretsstyret pga jobb og studier, og dette betyr at det også skal velges et kretsstyremedlem til, og da for et år.

  10. Det er lagt inn tilleggsinfo fra arrangør Brumunddal speidergruppe angående kretsens dag.

  11. Dessverre var det kun 4 påmeldte til trening 2, programkurset i Mjøsklubben i år. Dette er dessverre så få at vi ikke vil klare å få kvalitet på kurset. Mye av kurset er avhengig av erfaringsutveksling og diskusjon, patruljearbeid og deltakelse i hverandres patruljer.

    Vi må dessverre avlyse kurset på grunn av for få påmeldte. Vi beklager dette.

    Det er mulig å delta på Vikenspeidernes kurs en helg senere. Her arrangeres blant annet det samme kurset. Dette kurset foregår på Sørmarka konferansesenter utenfor Oslo.
    Info osv om dette kurset finner dere her http://www.speidermetoden.no/

  12. pr 14/1 -16 er det 28 påmeldte. Dette er veldig bra 🙂
    Det som er synd er at bowling på Hamar har ikke mulighet 20/1 -16, men de kan ta i mot torsdag 28/1 -16 klokken 1900.
    Så meld dere på til Ragnhild på nytt, og da for den 28/1 -16 så raskt som mulig.

  13. Det har nå blitt en aktivitet til som rovere kan velge, og dette er å ta den fysiske testen som kreves for å bli røykdykker i et brannvesen. Denne skal da tas ved Elverum beredskapssenter.
    Hvis dere har rovere som ønsker dette, så sett det inn på påmeldingsskjemaet.

  14. Påmeldingen til Peff 1 er herved stengt. Vi har nådd maks antall vi kan holde kurs for, 30 speidere.

  15. Det vil bli satt opp buss tur/retur til KBK på Røros for kr 300,-.
    Blir sannsynligvis 2 busser på fredag og 1 på lørdag for småspeidere.
    Nærmere beskjed om tidspunkter osv kommer.

  16. Vi har, med rette, blitt bedt om å presisere definisjonen av stormkjøkken til matoppgåva under kbk:

    1. Det skal vere kokeutstyr som går på gass (ikkje flytande væske som rødsprit, bensin e.l.)
    2. Det kan vere 1 bluss pr. 1-4 deltakarar og 2 på 5-8 deltakarar
    3. Kokeutstyret skal vere av turvariant, dvs. til haikebruk

    Håpar dette vart klarare for alle.

    Mv speidarhelsing
    Røros speidergruppe, Tone

  17. Hei,

    I og med at teltplassen i år er på asfalt og dette kan gjere det litt vanskelegare for enkelte å få festa teltet, har vi bestemt at teltoppsett ikkje blir ein del av bedømminga på KBK. Det betyr også at leiarane kan hjelpe speidarane med å setje opp teltet.

    Mvh
    Røros speidergruppe
    Tone

  18. En liten rettelse/tillegg til påmeldingsskjemaet:
    Hver speider må sette inn minst 6 ønsker i prioritert rekkefølge i påmeldingen.

  19. Kretstinget er flyttet til Misjonshuset i Innbygda, Trysil.
    Adressen er Storvegen 11, 2420 Trysil.

  20. Innbydelse er nå oppdatert med lenke til min.speiding.no (påmelding) og helsekort.

  21. SAKSLISTE KRETSTING TERMINLISTE
    Hedmark krets av NSF

    DAGSORDEN

    Sak 1: Kretsting åpnes og kretsleder ønsker velkommen
    Sak 2: Godkjenning
    Sak 2.1: Godkjenning av møteinnkalling
    Sak 2.2: Godkjenning av dagsorden
    Sak 2.3: Godkjenning av delegater
    Sak 3: Valg
    Sak 3.1: Valg av møteleder
    Sak 3.2: Valg av referent
    Sak 3.3: Valg av tellekorps
    Sak 3.4: Valg av to til å underskrive protokoll
    Sak 4: Terminliste
    Se eget dokument for forslag til terminliste.